بارگذاری

عجیب ترین ترند مد، آشنایی با عجیب ترین روندهای مد جهانی

کفش‌های لوتوس (Lotus Shoes)

عجیب ترین ترند مد می تواند برای بسیاری از دوستداران دنیای مد و فشن جذاب باشد. ترندهای مد و لباس در جهان همیشه یک پنجره به جهانی جذاب و متنوع بوده‌اند. از طراحی‌های کلاسیک و ساده گرفته تا اختراعات خارق‌العاده و آثار هنری، دنیای مد همواره ما را مبهوت کرده و درگیر خود کرده است. اما آیا تا کنون به فکر این افتاده‌اید که علاوه بر لباس‌های زیبا و جذاب، ترندهای مد می‌توانند عجیب‌تر و شگفت‌آورتر نیز باشند؟

در این مقاله از آژانس مدلینگ کامدین، به بررسی عجیب‌ترین ترند مد خواهیم پرداخت که در جهان مد و لباس پدیدار شده‌اند. از لباس‌هایی با طراحی‌های بی‌فایده و عجیب گرفته تا استفاده از مواد غیرمعمول در تولید لباس، این ترندها ما را به سوی جهانی پر از خلاقیت و ابتکار هدایت می‌کنند. همچنین، ما به بررسی دلایلی که این ترندها را جذاب و مورد توجه مخاطبان قرار می‌دهند نیز خواهیم پرداخت.

پس در کنار ما باشید تا با ما به سفری عجیب و جالب در دنیای ترندهای مد برویم و نگاهی نو به این دنیای جذاب داشته باشیم.

عجیب ترین ترند مد

عجیب‌ ترین ترندهای مد گاهی واقعاً شگفت‌آور و خارق‌العاده می‌توانند باشند. تاریخ مد پر از مثال‌هایی است که انسان‌ها را به تعجب و تعهد به جلب توجه مخاطبان مد و لباس می‌انگاخته‌اند. در ادامه چند نمونه از عجیب ترین ترند مد جهانی را با شما بررسی کنیم.

کفش لوتوس؛ عجیب اما واقعی

کفش‌های لوتوس (Lotus Shoes) یکی از عناصر تاریخی جالب و متنوع در فرهنگ چینی است که نشان‌دهنده‌ی مفهومی عجیب و غیرمعمول از زیبایی و زنانگی در چین باستان می‌باشد. چینی‌ها اعتقاد داشتند که پاهای کوچک با پنجه‌های باریک نماد زیبایی و زنانگی هستند. به همین دلیل، آن‌ها کفش‌های لوتوس را تولید کردند.

بیشتر بخوانید  وسایل مورد نیاز برای آتلیه عکاسی

این کفش‌ها به سبب سایز بسیار کوچک و ضیقشان به عنوان یک نماد جذابیت و زیبایی معتبر بودند. اما واقعیت تلخ این است که پروسه‌ی تولید و استفاده از این کفش‌ها برای دخترانی که پای آن‌ها از سایز کفش بزرگ‌تر بود، به عنوان یک تجربهٔ عذاب‌آور شناخته می‌شد.

دختران برای پوشیدن کفش‌های لوتوس، پیش از اینکه کفش را پوشیده و به پا ببندند، پاهای خود را در کفش قرار می‌دادند و آن را بسته می‌کردند. این فرآیند طولانی و دردناک به منظور ایجاد پاهایی بسیار کوچک و پنجه‌هایی باریک و شکیبایی انجام می‌شد. این عمل باعث می‌شد تا پاها به شکل یک چقندر خمیده و پنجه‌ها به سمت پشت پا بچرخند.

کفش‌های لوتوس یک نمادی از تضاد بین مفهوم‌های زیبایی و عذاب در فرهنگ چینی هستند و امروزه به عنوان یک قطعه از تاریخ و فرهنگ چین تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرند.

مد ماکارونی (Macaroni)؛ عجیب اما واقعی

در دهه 1760، در انگلیس، یک ترند مد عجیب و جالب به وجود آمد که با نام “ماکارونی” شناخته می‌شود. در این دوره، مردان اشرافی و اجتماعی برخی از کلاه‌گیس‌های بسیار بزرگ و عجیب را بر سر می‌پوشیدند. این سبک از پوشش به عنوان “ماکارونی” نامگذاری شد و نمایانگر پیچیدگی و جهان‌بینی خاصی بود.

نام “ماکارونی” اصلی‌ترین معنی آن را در فرهنگ ایتالیایی داشت که به غذای معروف ماکارونی اشاره دارد. این ارتباط غیرمنتظره بین یک غذای ایتالیایی و مد انگلیسی، ترندی عجیب و شگفت‌آور ایجاد کرد. ماکارونی‌های ایتالیایی نماد پیچیدگی و سلیقه غذایی خاصی بودند، و از آنجا که مردان ماکارونی نیز به نظر می‌رسیدند که سلیقه و پیشروی در مد خود را دارند، این نام به عنوان لقبی برای آنها به چرت و پرت گرفت.

بیشتر بخوانید  مهم ترین ویژگی بهترین آژانس مدلینگ چیست؟ راهنمای ورود به عرصه مدلینگ

ترند ماکارونی بسیار معروف شد و به عنوان یک نماد مد محبوب در آن دوره به جلو رفت. این ترند عجیب به مدت مدت‌ها به عنوان یک نماد از طراحی‌ها و پوشش‌های متفاوت و خارق‌العاده ادامه یافت و در تاریخ مد جای خود را داشت. این مثال نشان می‌دهد که ترندهای مدی عجیب ممکن است به چگونگی عبور از زمان و تبدیل به نمادهای جذاب در دنیای مد معاصر دلالت کنند.

مد سبد (Panniers)؛ ترند دیگری در گذشته

سبد Panniers (پانیه)، یکی از ترندهای مدی عجیب و جالب در قرن‌های 17 و 18 بود که محبوبیت زیادی پیدا کرد. این پیراهن خاص دارای یک قسمت حجیم در هر دو طرف کمر بود که عرض دامن و لباس را افزایش داد و در دو طرف خط کمر نمایان می‌کرد.

مواد ساخت این لایه‌ی اضافی معمولاً از جنس‌هایی مثل نهنگ، چوب، فلز و یا حتی پلاستیک مستحکم بود. این پیراهن اغلب در مناسبت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت و به واقع نمادی از جایگاه اجتماعی فرد استفاده‌کننده بود. از این رو، خدمتکاران معمولاً مدل‌هایی با ابعاد کمتر از این پانیه‌ها را به تن می‌پوشیدند.

با این حال، استفاده از این ترند عجیب با محدودیت‌هایی همراه بود. به عنوان مثال، دو زن نمی‌توانستند به طور همزمان از یک دروازه عبور کنند یا با هم روی یک نیمکت بنشینند. این ترند به طور کلی حرکت و فعالیت بدنی را محدود می‌کرد و با مفهوم صلح با بدن در تناقض بود.

کفش های پلتفرم، از عجیب ترین ترند مد در جهان

کفش‌های پلتفرم یا “Chopines”، یکی از ترندهای فشن عجیب و متفاوت در دنیای مد تاریخی بود. در قرن شانزدهم، زنان اشراف‌زاده از کفش‌هایی با پاشنه‌ی بلند و افراطی، که به عنوان پلتفرم شناخته می‌شد، استفاده می‌کردند. این کفش‌ها از جنس چوبی پنبه‌ای بودند و معمولاً با روکش‌های چرمی یا مخمل نگین‌دوزی شده بودند.

بیشتر بخوانید  معروف ترین مدل های مرد جهانی را بشناسید + تصویر

کفش‌های پلتفرم به عنوان نمادی از موقعیت اجتماعی و اقتصادی فرد پوشیده می‌شدند. پاشنه‌های بلندتر به معنای جایگاه بالاتر در جامعه و اجتماع بودند. این پاشنه‌ها گاهی تا 20 اینچ بلندی داشتند.

علاوه بر اینکه این کفش‌ها برای نمایش وضعیت اجتماعی استفاده می‌شدند، در ابتدا ابتکار اختراع آن‌ها به دلیل کمک به زنان در قدم‌زدن در خیابان‌های گل آلود و کثیف بود. با این کفش‌ها، زنان می‌توانستند دامن‌های طولانی‌تری بپوشند و از زمین کثیف دور بمانند.

با گذر زمان، کفش‌های پلتفرم به یک عنصر مد تبدیل شدند. این پاشنه‌های بلند علاوه بر نمایش وضعیت اجتماعی، قد فرد را نیز بلندتر نمایان می‌کرد و در آن دوره، قد بلند به عنوان یک نماد جایگاه بالاتر افراد مطرح بود. به گونه‌ای که گاهی زنان برای حفظ تعادل و حرکت به علت پاشنه‌های بلند، نیاز به کمک یک خدمتکار داشتند.

کفش پلتفرم

کلام پایانی

این مقاله در مورد ترندهای مدی حرف می‌زند که عجیب و شگفت‌آور هستند. این ترندها در دوره‌های مختلف تاریخ مد ظاهر شده‌اند. مثال‌هایی از این ترندها شامل کفش لوتوس چینی با سایز کوچک و نامعمول، ترند مد ماکارونی که از معنای ایتالیایی “ماکارونی” الهام گرفته و ترند سبد Panniers با قسمت حجیم در دو طرف کمر می‌شود. همچنین، مقاله به نمایش‌نامه‌های پلتفرم با پاشنه‌های بلند در قرن شانزدهم می‌پردازد که به عنوان نمادی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی در جامعه به کار می‌رفت. این ترندها نشان می‌دهند که ترندهای مدی معمولاً دارای ابعاد جالب و عجیبی هستند و در طول زمان به نمادهای مدی تبدیل می‌شوند.

پیام بگذارید

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید