بارگذاری

چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید

در گذشته، کلاه نماد وضعیت اجتماعی و موقعیت نظامی بوده‌ است و گاهاً نشان‌دهنده ثروت و یا شان و منزلت فرد نیز بود.. کلاه‌ها انواع مختلف دارند و می‌توانند شخص را با سلیقه و شیک نشان دهند. همچنین کلاه می تواند نشان دهنده وضعیت مالی و زندگی ساده یا متمول باشد. همه افراد، از پسران، دختران، کودکان، زنان مسن و حتی حیوانات خانگی می‌توانند با پوشیدن کلاه استایل خود را جذاب کنند. در این مقاله در مورد اهمیت کلاه در استایل زنانه و مردانه می پردازیم و  بلافاصله در مورد چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید صحبت خواهیم کرد. با آژانس مدلینگ کامدین در ادامه همراه باشید.

چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

همانطور که در بالا اشاره شد، کلاه انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایای خاص دارد. در طول تاریخ مدل های مختلفی از کلاه­ها وارد بازار شده­‌اند که هر کدام متعلق به فرهنگ و کشور خاصی هستند اما به لطف گردشگری و افزایش داد و ستدها، امروزه در تمام جهان قابل دسترسی هستند. اگر علاقه مند به استفاده از کلاه هستید این چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید را بشناسید:

چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید

1-کلاه بیسبال

کلاه بیسبال به طور معمول دارای یک تاج گرد شده در بالای سر است و معمولاً دارای لوگو یا طرحی در قسمت جلویی می باشد. این نوع کلاه به خصوص در رویدادهای ورزشی، باشگاهی و روزهای آفتابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جذابیت ویژه‌ای به هر استایل می‌بخشد.

2-کلاه بینی یکی از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

کلاه بینی یا همان کلاه جمجمه‌ای، یک نوع کلاه است که سر را به طور کامل می‌پوشاند و در دسته چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید قرار دارد. به دلیل شکلش که بر روی جمجمه قرار می گیرد، گاهاً به آن اسم کلاه جمجمه‌ای هم می‌ گویند. قبلاً این کلاه‌ها به خصوص در فصل زمستان استفاده می‌شدند، اما امروزه می‌توان آن‌ها را در هر زمانی از سال استفاده کرد، به ویژه در روزهایی که موهایتان به هر دلیلی نامرتب است.

یکی از ویژگی‌های این مدل ، وزن سبک آن است؛ اغلب از جنس پنبه‌ای یا بافتنی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود این کلاه وزن کمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  عکاسی پرتره و مدلینگ؛ بررسی جامع تفاوت‌ها و شباهت‌ها

3-کلاه بِرِه

کلاه بره یا “بِرِه” (به فرانسوی béret)، یک نوع کلاه معروف در تقسیم بندی چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید، است که در قسمت تاجدار و بالای سر، مدور و تخت است. این کلاه از جنس‌های مختلفی مانند پنبه، بافتنی، پشم دست‌باف و … تولید می‌شود. پوشیدن این کلاه به فرد ظاهری شیک و پراحساس می‌دهد و ظاهر یک هنرمند فرانسوی را برای شما می‌سازد.

4-کلاه حصیری لبه‌دار (کلاه بوتر)

کلاه حصیری لبه‌دار، یا همان کلاه بوتر، دارای تاج تخت و محکمی است که در قرن نوزدهم برای زنان بسیار محبوب شد. در آن دوران مردان آن را به همراه لباس‌های رسمی خود می‌پوشیدند و این کلاه‌ها بسیار مد روز بودند و به فرد ظاهری معتبر و قابل اعتماد می‌بخشیدند. امروزه اکثرا در لب ساحل یا محیط‌های گردشگری از این مدل استفاده می شود و خصوصا برای عکاسی بسیار مناسب هستند.

5-کلاه لبه‌دار گرد (کلاه باکت) از معروفترین چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

کلاه باکت، که نامش از کلمه‌ی انگلیسی “Bucket” به معنی سطل گرفته شده، دارای شکلی شبیه به سطل با لبه‌ای شیب‌دار به سمت پایین است. در دهه ۹۰، مردم این کلاه را به عنوان بخشی از استایل خود استفاده می‌کردند. این کلاه از لایه‌های پنبه‌ای ساخته شده و از نظر نفوذپذیری به هوا و لبه‌دار بودن پرطرفدار بود. امروزه، تعداد کمتری از افراد از این نوع کلاه استفاده می‌کنند، اما هنوز هم جذابیت خاص خود را دارد.

6-کلاه پشمی کلوش یا کلاچ

یکی از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید کلاه پشمی کلوش یا کلاچ است. کلاه کلوش یا کلاچ، یک نوع کلاه پشمی است که نامش از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای “زنگوله” است. این کلاه شکلی مشابه زنگوله داشته و در دهه ۱۹۲۰ بسیار محبوب بود. معمولاً زنان و گاهی کودکان از این نوع کلاه استفاده می‌کردند.

7-کلاه گاوچرانی (کابوی)

کلاه‌های کابویی واقعا معروفند. از نظر ظاهر می توان گفت که تاج بلند و لبه پهنی دارد و اغلب گاوچرانان، زنان و مردان در آمریکای شمالی از این نوع کلاه استفاده می‌کنند. برای بسیاری از آن‌ها، این کلاه نشانه‌ای از هویت است. آنها با این کلاه‌ها توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند و ظاهری با استایل اصیل را به نمایش می‌گذارند.

کلاه شاپو

8-کلاه شاپو یکی از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

کلاه شاپو، از بین تمامی انواع کلاه‌ها، یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین‌هاست. این نوع کلاه از دورانهای دور معروف بوده و هنوز هم مورد علاقه‌ی بسیاری از مردم است. تاج این کلاه ظاهر فشرده‌ای دارد و در ناحیه‌ی جلویی کمی بالاتر است، لبه‌ی آن هم کاملاً محکم است. بی شک می توان گفت که کلاه شاپو همیشه در مد خواهد بود!

بیشتر بخوانید  معرفی جامع برند دیور + تاثیرات این برند در صنعت مد و فشن

9-کلاه تابستانی

کلاه‌های تابستانی مدل دیگری از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید هستند که با لبه‌های بسیار پهن، علاوه بر محافظت از سر، صورت و گردن در برابر تابش خورشید، جلوه‌ای زیبا و تجملی به شما می‌بخشند. اما عجیب نیست که افراد به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند. معمولاً استفاده از کلاه‌های تابستانی محدود به مواقعی است که افراد به ساحل، سفر به حیات وحش یا مکان‌های مشابه می‌روند. امروزه، این کلاه‌ها فقط به عنوان یکی از جزئیات مد و استایل شخصی محسوب می‌شوند.

10-کلاه پانامایی یا کلاه حصیری

کلاه پانامایی یا کلاه حصیری یک کلاه سبک با لبه پهن است که به نام کلاه توکویلا نیز شناخته می‌شود. قبلاً این کلاه بیشتر توسط مردان استفاده می‌شد، اما امروزه زنان نیز آن را می‌پوشند و استایل جذابی را برای خود به وجود می‌آورند. این کلاه، احساس بلند مرتبه بودن را به فرد می‌دهد و می‌توان آن را در مراسم‌های رسمی نیز به کار برد.

11-کلاه پیلباکس یا استوانه‌ای نوع دیگری از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

کلاه پیلباکس یا استوانه‌ای، یک کلاه زنانه است که در دسته چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید قرار دارد. در قسمت بالایی یا تاجش صاف است و بدون لبه یا سرافیس منحنی ، به نوعی شبیه به یک استوانه است. گاهی اوقات تور یا تزئینات جانبی دیگر نیز به این کلاه اضافه می‌شود که به آن ظاهری سلطنتی می دهد.

12-کلاه تریلبی از انواع کلاه شاپو

کلاه تریلبی، یکی از انواع کلاه‌های شاپو است. این دو نوع کلاه، تریلبی و شاپو، به ظاهر شبیه هستند اما لبه کلاه‌های تریلبی نسبتاً کوچک‌تر است. لبه این کلاه‌ها در پشت سر شکل گرد دارد و بسیار سبک وزن و مد روز هستند.

بیشتر بخوانید  فیتنس مدلینگ چیست؟ راهنمای جامع موفقیت در حوزه فیتنس مدلینگ

13-کلاه تنیس یکی از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

کلاه تنیس، همانطور که از نامش معلوم است، از ورزش تنیس الهام گرفته است. در گذشته، این کلاه‌ها هنگام بازی تنیس استفاده می‌شدند، اما امروزه به عنوان یک قسمت از استایل غیررسمی و کژوال مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلاه‌ها در بعضی مدل‌ها تاج دارند و در بعضی مدل‌ها ندارند، به شکلی که بسته به مد و استایل، متفاوت هستند.

14-کلاه مهمانی

کلاه‌های مهمانی واقعا جزو بهترین کلاه‌ها هستند. هر کسی حداقل یک بار در زندگی‌اش از این کلاه‌ها استفاده کرده است. این کلاه‌ها همیشه حس شادی و سرگرمی را به همراه دارند. وقتی کوچک بودیم، اکثرا دوست داشتیم این کلاه‌ها رو بپوشیم و تا جایی که می‌توانستیم از آنها مراقبت می‌کردیم. هیچ چیز مثل یک کلاه مهمانی نمی‌تواند حس شادی و هیجان یک رویداد را بهتر به تصویر بکشد!

کلام آخر چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید.

هر یک از چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید، یک داستان خاص را به اشتراک می‌گذارند. از کلاه‌های شیک گرفته تا کلاه‌های ورزشی و سبک، هر کدام باعث ابراز یک ذوق و اندیشه مخصوص می‌شوند. این کلاه‌ها نه تنها مد روز را نشان می‌دهند بلکه به شما امکان می‌دهند شخصیت و سلیقه‌ی خود را به دیگران نشان دهید.

 بنابراین، برای هر موقعیت و هر سلیقه، یک کلاه مناسب وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با استایلی منحصر به فرد ظاهر شوید. پس اگر علاقه مند به استفاده از کلاه هستید این مدل های جذاب را در آزانس مدلینگ کامدین از دست ندهید.

پیام بگذارید

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید