بارگذاری

انواع مدلینگ چیست؟ معرفی صفر تا صد انواع مدل‌ها

انواع مدلینگ

صنعت مدلینگ ازجمله عرصه‌های بسیار پر درآمد و محبوب در دنیای امروز است. گسترش اینترنت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات، به بیشتر دیده شدن مدل‌ها کمک کرده است. اما همچنان بسیاری از افراد با انواع مدلینگ در این صنعت آشنا نیستند. لذا در ادامه این مقاله قصد داریم تا حوزه‌های مختلف صنعت پردرآمد مدلینگ را به شما معرفی کنیم.

مدلینگ به چه معناست؟

اجازه دهید تا قبل از بررسی انواع مدلینگ، یک توضیح کلی در خصوص این حوزه را با شما به اشتراک بگذاریم. مدلینگ یک صنعت جذاب و گسترده است که در آن افراد به‌عنوان مدل‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند. این صنعت نقش مهمی در تبلیغات، فشن، هنر، تلویزیون و سینما و غیره دارد. مدل‌های مختلف در واقع نماینده انواع برندها و محصولات هستند و تأثیر مستقیمی بر فروش و شناخته شدن این برندها دارند.

اما همه مدل‌ها در یک حوزه فعالیت نمی‌کنند. اگر شما هم به عرصه مدلینگ علاقه مند هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انواع مدلینگ را با هم بررسی کنیم.

انواع مدلینگ

مدل‌ها به شیوه‌های مختلفی می‌توانند فعالیت خود را در معرض دید عموم قرار دهند. به‌طورکلی می‌توان چند نمونه مدلینگ را به شرح زیر از هم تفکیک کرد.

 فشن مدلینگ

فشن مدلینگ یکی از معروف‌ترین انواع مدلینگ است. در این حوزه، مدل‌ها لباس‌ها، جواهرات، کفش‌ها و لوازم مختلف دیگر را به نمایش می‌گذارند. آنها در نمایشگاه‌های مد و عکس‌های تبلیغاتی شرکت می‌کنند. نقش مدل‌های فشن بسیار متفاوت است ازجمله:

نمایش طراحی‌های مد و لباس: مدل‌های فشن به‌عنوان پل ارتباطی بین طراحان مد و مخاطبان شناخته می‌شوند. آنها طراحی‌ها و مدل‌های جدید لباس‌ها و اکسسوری‌ها را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید  نکاتی برای عکاسی تجاری

تبلیغ و ترویج برندها: مدل‌های فشن به‌عنوان صورت‌های برندهای مختلف عمل می‌کنند و در تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی شرکت می‌کنند. آنها به برندها کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند.

ایجاد جذابیت و تأثیرگذاری در صنعت مد: مدل‌های فشن باید بسیار جذاب باشند تا بتوانند تأثیرگذاری در صنعت مد داشته باشند. آنها با استفاده از ظاهر و رفتار خود به خلق تعریف جدیدی از زیبایی و استایل، کمک می‌کنند.

به طور خلاصه فشن مدلینگ یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین حوزه‌های مدلینگ است که نیازمند مهارت‌ها و ویژگی‌های ظاهری خاصی است. اکثر برندهای معروف به کمک فشن مدلینگ، محصولات خود را به بازار معرفی می‌کنند. بسیاری از آژانس های مدلینگ معتبر همچون آکادمی کامدین، از علاقه‌مندان به این عرصه، تست تعیین سطح مدلینگ گرفته و در صورت پذیرش، آموزش افراد برای ورود به صنعت مدلینگ آغاز می‌گردد.

مدل‌های تبلیغاتی

مدل‌های تبلیغاتی در تبلیغات محصولات و خدمات مختلف شرکت می‌کنند. آنها برای ایجاد جلب‌ توجه مخاطب در تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های این نوع از مدلینگ این است که به دلیل تنوع بالا و گستردگی تبلیغات، مدل‌ها نیازمند داشتن سن، قد، چهره یا ویژگی‌های خاصی نیستند.

انواع مدلینگ چیست

مدل فیتنس

از دیگر انواع مدلینگ، فیتنس مدلینگ است. این مدل‌ها در حوزه تبلیغ محصولات و برندهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام فعالیت می‌کنند. طبیعی است که مدل‌های حوزه فیتنس باید حتماً از اندام خاصی متناسب با معیارهای موجود برخوردار باشند.

مدل اعضا

این نوع مدلینگ به مدل‌هایی اشاره دارد که اعضای خاص بدن را به‌عنوان نمونه نمایش می‌دهند، مثلاً دست‌ها، پاها یا صورت. برای این نوع از مدلینگ صرفاً کافی است که مدل‌ها، معیارهای زیبایی اعضای خاصی از بدن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع معرفی گام به گام گریم چشم + تصویر

مدل‌های سایز بزرگ، از دیگر انواع مدلینگ

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مدل‌ها صرفاً محدود به افراد با وزن کم می‌شوند. اما واقعیت این است که در سال‌های اخیر، معیارهای مدلینگ تا حد زیادی تغییر کرده و مدل‌های سایر بزرگ نیز در عرصه‌های مختلف فشن و تبلیغات حضور دارند. مدل‌های سایز بزرگ به مدل‌هایی اشاره دارند که اندازه‌های بزرگ‌تری داشته و به‌عنوان نمایندگان اصلی در تبلیغات مد و فشن سایز بزرگ فعالیت می‌کنند.

مدل کودک

از دیگر انواع مدلینگ، مدل‌های کودک هستند. این مدل‌ها عمدتاً در تبلیغات محصولات و خدمات مختلفی که به کودکان مرتبط هستند، فعالیت دارند.

مدل‌های مسن؛ از دیگر انواع مدلینگ

از دیگر تغییرهای صنعت مدلینگ طی سال‌های اخیر این است که برای تبلیغ انواع محصولات و خدمات مرتبط با افراد مسن، از مدل‌های مسن استفاده می‌شود.

موارد فوق چند مورد از انواع مدلینگ بود. ورود به هر یک از این عرصه‌ها نیازمند توانایی‌ها و مهارت‌های مخصوص به خود هستند و نقش مهمی در صنعت مدلینگ ایفا می‌کنند. افراد ممکن است برای تبدیل شدن به یک مدل در یکی از این حوزه‌ها تمرینات و آموزش‌های خاصی را طی کنند تا توانایی‌های لازم را کسب کنند.

همچنین مدل‌ها بر اساس ویژگی‌های ظاهری، سن و…، می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدلینگ فعالیت داشته باشند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز نمی‌دانید قصد دارید در کدام بخش از دنیای مدلینگ و فشن فعالیت انجام دهید، پیشنهاد ما به شما مشاوره با متخصصین این حوزه است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید فعالیت خود را با یک آژانس مدلینگ معتبر آغاز کنید و علاوه بر فراگیری آموزش‌های لازم، فرصت‌هایی متناسب با توانمندی خود پیدا کنید. آژانس مدلینگ کامدین یکی از شناخته شده‌ترین آکادمی‌های عرصه مدلینگ در ایران است و شما می‌توانید ورود به این صنعت را با ثبت نام در آژانس کامدین آغاز کنید.

بیشتر بخوانید  برند نایک، معرفی جامع تاثیرات در صنعت مد

انواع مدلینگ در چند خط

صنعت مدلینگ بسیار گسترده و متنوع است. امروزه افراد با هر سن، جنسیت، وزن، ظاهر و … می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند. در این مقاله سعی داشتیم تا انواع مدلینگ را به شما معرفی کنیم. در این راستا چندین نمونه از شناخته شده‌ترین انواع مدلینگ با به تفکیک با شما بررسی کردیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پرسش‌های متداول

برای مدل تبلیغاتی شدن به چه ویژگی‌هایی نیاز است؟

تبلیغات در انواع بسیار متنوع و در شکل‌های مختلفی ازجمله تبلیغات تلویزیونی، پوستر، مجله و… منتشر می‌شود. به همین دلیل نیز برای ورود به این عرصه معیارهای چندان مشخصی وجود ندارد.

آیا همه افراد می‌توانند مدل فیتنس شوند؟

خیر، صرفاً افرادی که دارای اندامی با استانداردهای خاص هستند می‌توانند در این عرصه از صنعت مدلینگ فعالیت داشته باشند.

مدل اعضا چیست؟

یکی از انواع مدلینگ، مدل اعضا است. در این حوزه مدل‌ها فقط به کمک یکی از اعضای بدن خود مثل دست، پا، چشم و… تبلیغات را انجام می‌دهند.

پیام بگذارید

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید